Bułgaria kojarzy się większości z Morzem Czarnym i nadmorskimi kurortami, więc Wyprawa offroad do Bułgarii może nie budzić zainteresowania. Tymczasem aż jedną czwartą powierzchni tego kraju zajmują góry, w których ponad sto szczytów przekracza 2000 m n.p.m. Wśród nich jest Musała (2925 m.n.p.m.) – najwyższy szczyt całych Bałkanów!

Ukształtowanie terenu pozwala więc na satysfakcjonującą terenową jazdę.

Ale Wyprawa offroad do Bułgarii to również inne zalety. Przygodzie sprzyja wolność podróżowania i biwakowania oraz gościnność Bułgarów. A do zwiedzania jest cała masa turystycznych atrakcji z pierwszej światowej ligi. Pośród nich są niesamowite formacje geologiczne, jaskinie, pałace, zamki, twierdze, monastery oraz najróżniejsze, architektoniczne i etnograficzne perełki…

Nie można przy tym pominąć dobrej, bułgarskiej kuchni i trunków. Kuchnia pełna jest solidnych, konkretnych dań, opartych na zdrowym mięsie z tradycyjnej hodowli oraz pełnych słońca warzywach i owocach. Trunki to, przede wszystkim, cenione bułgarskie wina, najlepsza ponoć na całych Bałkanach rakija (śliwowica) i całkiem niezłe piwo. A wszystko to sporo taniej niż w Polsce… Dlatego

Wyprawa offroad do Bułgarii to z pewnością dobry pomysł!

Przedstawiamy tu dwie propozycje wyprawy do Bułgarii. Obie „zahaczają” o Grecję, bo szkoda przy okazji nie zaliczyć Morza Egejskiego. Pierwsza przeznaczona jest na 14 dni i obejmuje dojazd z Polski i powrót.

Druga rozpisana została na osiem dni. Jest to ta sama trasa, ale tylko od granicy rumuńsko-bułgarskiej do Morza Egejskiego w Grecji. Została przygotowana w tej wersji jako część naszej 40. dniowej wyprawy po Bałkanach (przez Rumunię, Bułgarię, Grecję i Albanię).

Przedstawiana tu Wyprawa offroad do Bułgarii (w obu wersjach) jest dla załóg samodzielnych, które na wyjeździe nie potrzebują opieki organizatora i nie chcą za nią płacić. Chcą natomiast skorzystać ze sprawdzonej trasy oraz znaleźć towarzystwo do wspólnej jazdy.

Wyprawę można odbyć ją w dowolnym czasie samodzielnie, z własną paczką lub w towarzystwie poznanym dzięki zapisaniu się za pomocą formularza na dole tej strony.

Sprawdzona trasa opracowana jest w Przewodnikach Offroad BG-2+ oraz BG-1, dostępnych w sklepie zelazniak.pl. Udostępniamy je przez Internet w postaci plików z opisami trasy i do nawigacji GPS.

Cena 249 zł.
Cena 199 zł.

Członkowie Klubu PolskiOffroad mają 50% rabatu).

Opłata za Przewodniki jest jedyną jaką pobieramy!


Nasza Wyprawa offroad do Bułgarii i Grecji na mapie:

Wyprawa offroad do Bułgarii na mapie

Nasza Wyprawa offroad do Bułgarii i Grecji na zdjęciach:


Rajd Nieustąjacy

Wyprawa offroad do Bułgarii i Grecji zaliczana jest do Rajdu Nieustającego. Pokonanie trasy według Przewodnika BG-2+ zapewnia 150 punktów, a według Przewodnika BG-1 105 punktów.


Program wyprawy

Dzień 0
Dla załóg korzystających z Przewodnika Offroad BG-2+ wyprawa zaczyna się na polu biwakowym w Beskidzie Niskim, w gospodarstwie Ewy i Stefana Pilip “Nad Panną” w miejscowości Zyndranowa 23. Proponujemy tam pierwszy nocleg w oparciu o własny sprzęt. Możliwe jest również spanie w pokojach w domu gospodarzy.

Dzień 1
Pierwsza cześć dojazdu (przez Słowację i Węgry). Do pokonania ok. 480 km z przerwą na obiad w zajeździe w okolicy Tokaju, zakupy i odrobinę zwiedzania. Nocleg na węgierskim kampingu w pobliżu granicy w Rumunią w oparciu o własny sprzęt.

Dzień 2
Druga część dojazdu (przez Rumunię). Do pokonania około 480 km z przerwą na posiłek. Nocleg na kampingu w pobliżu miejscowości Biełogradczik (w Bułgarii) w oparciu o własny sprzęt lub w hotelowych pokojach.
Tu rozpoczyna się wyprawa dla korzystających z Przewodnika Offroad BG-1 (trasa w Przewodniku opisana jest od granicy rumuńsko-bułgarskiej).

Dzień 3
Zwiedzanie okolic Bielogradczyka (słynne skały, Jaskinia Magura, Twierdza Kaleto), a następnie offroadowy przejazd w głąb kraju. Do pokonania 130 km. Nocleg na dziko nad jeziorem.

Dzień 4
Dojazd i zwiedzanie kolejnych atrakcji: jaskinie Ladenika, Prohodna, wodospad Skakilia. Dystans 147 km. Nocleg na dziko nad strumieniem.

Dzień 5
Do pokonania 155 km pięknej widokowo trasy do kolejnych turystycznych atrakcji: monaster Świętego Nikoła Gligora, geopark, Monasteru Glożenskiego. Koniec w Kopriwszticy – miasteczku skansenie, gdzie polecamy nocleg w hotelu i biesiadę w regionalnej knajpce. Możliwy też biwak na dziko nad strumieniem.

Dzień 6
Długi (220 km), ale szybki (drogi asfaltowe) przejazd z Gór Stara Planina w Rodopy. Po drodze zwiedzanie Twierdzy Asenowa i Monasteru Baczkowskiego. Nocleg na dziko na łące.

Dzień 7
Do pokonania trudniejsza trasa o długości 128 km z odcinkiem „drogą wojenną”. Po drodze zwiedzanie „Cudownych Mostów” i kurortu Czepelare (tam proponujemy obiad w sprawdzonej restauracji). Nocleg na dziko nad jeziorem.

Dzień 8
Cel tego dnia to Mielnik – stolica bułgarskiego wina, gdzie polecamy hotel i wieczór w winiarni. Do pokonania 144 km. Po drodze piękne widoki, a dla chętnych zwiedzanie Monasteru Rożeńskiego.

Dzień 9
Przejedziemy do Grecji, na kamping z piękną plażą nad Morzem Egejskim. Dystans do pokonania to tylko 159 km po asfaltach, więc pokonamy je szybko, aby dłużej byczyć się na plaży. Nocleg w oparciu o własny sprzęt.
Tu kończy się trasa opisana w Przewodniku BG-1.

Dzień 10
To dzień na odpoczynek i korzystanie z uroków kampingu (plaża, baseny, barki z zimnym piwem itp.). A dla tych, którzy nie potrafią usiedzieć na miejscu 80 km trasy ze zwiedzaniem największych, okolicznych atrakcji turystycznych. Nocleg w tym samym miejscu.

Dzień 11
Na ten dzień zaplanowany jest już pierwszy etap powrotu do Polski. Do pokonania około 480 km przez Bułgarię na kamping w okolicy Bielogradczika, gdzie można spać w oparciu o własny sprzęt lub w hotelowych pokojach.

Dzień 12
Drugi dzień powrotu do Polski. Do przejechania około 480 km przez Rumunię. Nocleg na Węgrzech na kampingu tuż za granicą rumuńsko-węgierską.

Dzień 13
Trzeci dzień powrotu do Polski. Do pokonania około 480 km przez Węgry i Słowację. Nocleg w miejscowości Zyndranowa w Polsce, w miejscu i na zasadach jak w pierwszym dniu wyprawy.

Dzień 14
Dojazd do domów w Polsce.


Wymagania:

Udział jest możliwy fabrycznym samochodem terenowym, bez offroadowego doświadczenia, ale ostrzegamy, że niektóre odcinki naszej trasy bywają wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Namawiamy do solidnego zadbania o stan techniczny aut przed wyjazdem. Konieczne są haki do holowania i terenowe opony AT. Liny, łopaty, wyciągarki, podnośniki itp. mogą się przydać.

Należy kupić Przewodnik Offroad BG-2+ lub BG-1 i przygotować się do wyprawy według nich. Opłata za Przewodniki (249 zł za BG-2+ lub 199 zł za BG-1) stanowi jedyną opłatę za przygotowanie tej Wyprawy offroad do Bułgarii i Grecji, dlatego:

Bardzo prosimy o nie wpuszczanie tras w piracki obieg. Jeśli chcesz zabrać znajomych, to namów każdą załogę na kupno Przewodnika. Tylko wtedy będziemy mieć środki na aktualizacje i przygotowanie następnych tras.

Oczywiście uczestnicy ponieść muszą jeszcze koszty paliwa, wyżywienia, opłat za zwiedzanie, biwakowanie itp. W Przewodnikach Offroad znajduje się więcej informacji. Tutaj tylko najważniejsza: Obowiązuje zasada pełnej odpowiedzialności uczestników za wszelkie szkody, jakich doznać mogą sami lub wyrządzić innym. Stawiamy na wzajemną pomoc wszystkich uczestników.


Wyprawa offroad do Bułgarii i Grecji – lista uczestników:

LpTermin, uczestnik, załoga
1
2
3

Zapisy:

Prosimy zacząć od kupna Przewodnika Offroad BG-2+ lub BG-1 w sklepie zelazniak.pl, a następnie wypełnić poniższy formularz. Zgłoszone załogi dopisujemy do powyższej listy uczestników zwykle w następnym dniu roboczym. Dane kontaktowe do innych, zapisanych załóg przekazujemy e-mailem.

W razie pytań, prosimy dzwonić lub pisać:
Wojciech Bednarczyk, tel. 607447436, e-mail: w.bednarczyk@polskioffroad.com

    DANE ZGŁASZAJĄCEGO:

    INFORMACJE O ZAŁODZE:

    EWENTUALNE PYTANIA I UWAGI:

    Akceptuję politykę prywatności i regulamin (wymagane)

    ZOSTAW KOMENTARZ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj