Witaj! Cieszę się, że zainteresował Cię off road w Alpach.

Ja trafiłem tam w ubiegłym roku i przeżyłem jedną z najpiękniejszych przygód od dwudziestu lat, czyli odkąd zwiedzam świat terenówką. Udało mi się wjechać na prawie 3000 m n.p.m. Pokonałem najwyżej położone w Europie niesamowite tunele na wojskowych drogach z końca XIX wieku. Dotarłem do opuszczonych fortów. Nacieszyłem oczy wspaniałymi widokami. Zwiedziłem sławne francuskie i włoskie kurorty narciarskie oraz niesamowite, średniowieczne osady i miasteczka, pełne nietuzinkowych zabytków. Piłem francuskie wina i jadłem pyszną, oryginalna włoską pizzę i spagetti…

Przygotowanie tego wyjazdu kosztowało mnie naprawdę bardzo wiele wysiłku i czasu. Dotarłem do wielu relacji podróżników oraz miejscowych serwisów dla turystów. Zgromadziłem mnóstwo informacji. Nie uchroniło mnie to jednak przed kilkoma niespodziankami, z których nie wszystkie były miłe.

Swoje doświadczenia zebrałem w kolejnym moim Przewodniku Offroad. Chcę Ci go właśnie polecić. Jest on prostą receptą na piękną i bezpieczną wyprawę w Alpy Zachodnie, bez kłopotów. Została ona przetestowana z powodzeniem już przez kilka załóg w tym roku.

Przewodnik możesz zaraz kupić i otrzymać w ciągu kilku minut. Zapraszam jednak wcześniej do obejrzenia filmów, które mnie zainspirowały. Oceń sam, czy chcesz tam pojechać?

Na filmach pokazano wypasione terenówki, ale zapewniam, że te trasy pokonują również fabryczne SUV-y i śmiało takim autem można jechać. To była pierwsza niespodzianka.

Na filmach pokazano też dzikie biwaki, ale niestety w Alpach Zachodnich nie można nocować na dziko. Grożą za to surowe mandaty i to była druga niespodzianka. Trzecia też się z tym wiązała, bo okazało się, że bez wcześniejszej rezerwacji, jest bardzo trudno o miejsce na campingach.

Czwartą niespodzianką były zakazy wjazdu samochodami na niektóre trasy w określone dni tygodnia. To miejscowy sposób na współdzielenie szlaków z piechurami i rowerzystami, którym oszczędza się wdychania spalin i hałasu.

Kolejnym zaskoczeniem były opłaty za wjazdy na najbardziej oblegane szlaki. Ich wysokość jest akceptowalna, ale miejsca pobierania w zasadzie nie dają szansy odmówienia i wycofania się.

Ostatnią już niespodzianką był dla mnie strach mojej pilotki, podczas jazdy po wąskich skalnych półkach nad przepaściami. Na pewno jazda tam nie sprawiła jej przyjemności, a i ja – nie będę ukrywał – mocno ściskałem pośladki… Warto więc rozważyć pominięcie ekstremalnych odcinków.

O tym wszystkim oczywiście informuję szerzej w Przewodniku i przedstawiam dokładnie całą trasę, która ma 3763 km wraz z dojazdem z Polski i powrotem.

Podzielona jest na 23 dzienne etapy, z czego 12 stanowi „esencję” w Alpach Zachodnich na pograniczu włosko-francuskim: od Chamonix-Mont-Blanc, u podnóża najwyższego alpejskiego szczytu, do miejscowości Menton na Lazurowym Wybrzeżu.

Pozostałe etapy stanowią polecany dojazd i powrót. Są na nich dwie wysokogórskie trasy (przez przełęcze Timmelsjoch i Stelvio), Monaco, plaże na Lazurowym Wybrzeżu oraz magiczne jezioro Garda.

Żaden z etapów nie wymaga jazdy dłuższej niż sześć godzin. Wiele jest znacznie krótszych, bo stanowią jedynie dojazdy w miejsca, gdzie polecam się „pobyczyć” w ciszy i spokoju, w otoczeniu pięknej przyrody. Etapy można łączyć, skracać, pomijać. Można też zrobić z nich kilka wypraw!

Przewodnik wysyłamy przez Internet

Składa się z jednego pliku pdf z opisem trasy oraz 23 plików kml do nawigacji GPS (jeden plik na każdy etap). Wszystko możesz dostać już za chwilę do swojej skrzynki e-mail.

Co znajdziesz w pliku pdf?

W informacjach ogólnych przedstawiam tam wszystkie wymogi stawiane podróżującym po Czechach, Niemczech, Austrii, Włochach i Francji. Dowiesz się więc, jakie jest niezbędne wyposażenie oraz jakich dokumentów potrzebujesz dla samochodu i członków załogi. Poznasz zasady odpłatności za korzystanie z dróg, a także jak i gdzie należy ich dokonać w poszczególnych krajach. Podaję również ceny paliwa oraz telefony alarmowe.

W opisach szczegółowych kolejnych etapów, informuję o ich długości, charakterze dróg i trudności, obowiązujących lub mogących wystąpić ograniczeniach oraz niebezpieczeństwach. Przedstawiam atrakcje do zwiedzania, podpowiadam gdzie zrobić zakupy, zjeść lub zatankować. Wskazuję campingi na noclegi. Podaję przy tym dane umożliwiające dokonanie rekomendowanych rezerwacji z wyprzedzeniem.

Jak użyć plików kml?

Można z nich skorzystać w wielu programach do nawigacji GPS. Ja najbardziej polecam darmową i bardzo prostą w obsłudze aplikację MAPS.ME. Działa ona na urządzeniach z systemem operacyjnym Android oraz iOS zarówno z dostępem do Internetu, jak i bez niego. Zainteresowanym polecam artykuł “Nawigacja GPS w samochodzie terenowym“. Deklaruję też pomoc “do skutku” w tym temacie.

Cena Przewodnika to tylko 249 zł.

Zapraszam do zakupu i zapewniam, że jest to obecnie najaktualniejsze źródło informacji o Alpach Zachodnich dla fanów off road. Trasy zostały ostatni raz objechane pod koniec sierpnia 2020 roku. Teraz zasypał je już śnieg, więc do lipca 2021 na pewno nie pojawi się nic aktualniejszego!

A jeśli martwisz się, że nie będziesz miał z kim jechać, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość: zbieramy chętnych na wspólny wyjazd z zasadą wzajemnej pomocy. Mamy już zgłoszonych kilka załóg. Zobacz tutaj.

Aby kupić Przewodnik, wypełnij poniższy formularz!

Automat zaraz odeśle Ci e-mailem potwierdzenie przyjęcie zamówienia. Znajdziesz w nim dane do płatności. Jeśli skorzystasz z szybkiej płatności, to w ciągu kilku minut otrzymasz Przewodnik w kolejnym e-mailu. Jeśli zapłacisz Przelewem, to Przewodnik otrzymasz najpóźniej w następnym dniu roboczym.

Chciałbyś jeszcze o coś zapytać? Dzwoń lub pisz śmiało. Będę również do dyspozycji po zakupie Przewodnika.
Wojtek Bednarczyk, tel. 607 447436, e-mail: w.bednarczyk@polskioffroad.com.

Formularz zamówienia

DANE ZAMAWIAJĄCEGO

Dane do faktury, jeśli jest potrzebna:

Akceptuję politykę prywatności i regulamin (wymagane)