Alpy Zachodnie, a dokładniej ich część na pograniczu włosko-francuskim, to prawdziwa Mekka europejskich fanów jazdy terenowej. Trasy są tam „na najwyższym poziomie” i to w sensie dosłownym, bo w niektórych miejscach osiągają prawie 3000 m n.p.m.

Godnym pozazdroszczenia jest stosunek miejscowych władz i mieszkańców do fanów off roadu. Traktują ich z szacunkiem i bez jakiejkolwiek dyskryminacji, jako bardzo ważny segment dla lokalnego, turystycznego biznesu i niezłe źródło dochodów w miesiącach, gdy zamiera narciarstwo.

Wypracowano przy tym, godne polecenia i skopiowania w Polsce, zasady współżycia zmotoryzowanych z piechurami i rowerzystami. Są one bardzo proste: w miejscach najbardziej obleganych, obowiązują zakazy wjazdu pojazdami mechanicznymi w określonych dniach tygodnia i godzinach. Bardziej „ekologiczni” turyści, nie są narażeni wtedy na wdychanie spalin i hałas. Za to w inne dni nikt nie patrzy krzywo na terenówki i jeździć można śmiało, bez wyrzutów sumienia.

Serdecznie zapraszamy na wyjazd tam z nami. Można tam się naprawdę nieźle wyjeździć, a widoki należą do najpiękniejszych na świecie…

Termin: 1-25 lipca 2022

PRZEPRASZAMY, WYPRAWA ZOSTAŁA ODWOŁANA! Załogi samodzielne zapraszamy na wyprawę tą samą trasą bez organizatora. Tu jest oferta: https://polskioffroad.com.pl/wyprawa-off-road-w-alpy-zachodnie/

Proponowana przez nas trasa ma 3763 km i obejmuje dojazd z Polski i powrót. Na jej pokonanie najlepiej przeznaczyć 25 dni (od wyjazdu z domu do powrotu), choć w Alpach Zachodnich będzie tylko 12 dziennych etapów.

Jeden dzień proponujemy “bez samochodu” na odpoczynek na Lazurowym Wybrzeżu, a pozostałych dni wymagają proponowane przez nas trasy dojazdu i powrotu, na których także czeka wiele atrakcji.

Oczywiście wyprawę można skrócić, dołączając do wyprawy na wybrane dni z poniższego programu. Jednak minimalny, rozsądny – naszym zdaniem – potrzebny czas, to 14 dni.


Filmy dla zachęty:


 

Udział zapewnia 375 punktów w Rajdzie Nieustającym.


 

Ramowy program:

Program został tak ułożony, aby zarówno dojazd w Alpy Zachodnie jak i powrót z nich był przygodą i odpoczynkiem oraz, aby jazda nie trwała dłużej niż sześć godzin dziennie. Dlatego cała wyprawa rozpisana jest na 23 dni, a trasa obejmuje dojazd z Polski i powrót (łącznie 3763 km). Załogom nie dysponującym taką ilością czasu polecamy samodzielny szybszy dojazd i powrót oraz skrócenie lub połączenie kilku etapów.

Wszystkie noclegi zaplanowane są w oparciu o własny sprzęt biwakowy. Będziemy korzystać z kempingów lub dzikich biwaków. Tam też przewidziane są samodzielnie sporządzane śniadania i kolacje. Obiady są możliwe każdego dnia w oparciu o lokalną gastronomię, bo kosztowanie regionalnych dań, to – naszym zdaniem – istotny element każdej podróży. Rozplanowane są zakupy i tankowanie.

Dzień 0. Piątek, 1 lipca 2022.
Trasa wyprawy zaczyna się na Polu Namiotowym pod Opaleńcem w pobliżu Świeradowa Zdroju. Proponujemy tam spotkanie uczestników i nocleg. Tam również kończy się proponowana trasa po powrocie do Polski. Zobacz poniższą mapkę.

Dzień 1. Sobota, 2 lipca 2022.
Do pokonania pierwszy z czterech etapów dojazdowych. Ma 322 km i prowadzi przez Czechy, omijając duże miasta. Nocleg na czeskim campingu przy granicy z Niemcami. W jego pobliżu działa klimatyczna knajpka z regionalnym jedzeniem i czeskim piwem, doskonale nadająca się na integrację przy kolacji.

Dzień 2. Niedziela, 3 lipca 2022.
Pokonamy drugi etap dojazdowy, przez niemiecką, malowniczą Bawarię. Podobnie jak w Czechach pominiemy duże miasta. Nocleg na komfortowym campingu w Bawarii.

Dzień 3. Poniedziałek, 4 lipca 2022.
To kolejny etap dojazdowy, ale zasmakujemy już alpejskich atrakcji. Przejedziemy przez Austrię i wjedziemy do Włoch jedną z najwyżej położonych dróg w Europie (Timmelsjoch). Do pokonania 248 km. Nocleg na campingu we włoskim parku narodowym.

Dzień 4. Wtorek, 5 lipca 2022.
To ostatni etap dojazdowy, którego główną atrakcją będzie kolejna wysokogórska droga – przez przełęcz Stelvio. Potem autostrada z imponującymi tunelami do francuskiego kurortu Chamonix-Mont-Blanc, gdzie przenocujemy na campingu. Do pokonania 465 km.

Dzień 5. Środa, 6 lipca 2022.
Tego dnia zacznie się już nasza trasa po Alpach Zachodnich. Do pokonania 89 km w większości “offroadowo”. Przed wyjazdem z Chamonix polecamy wjazd kolejką na szczyt Aigule du Midi (3842 m n.p.m.), skąd rozciągają się niesamowite widoki, m.in. na najwyższy szczyt w Alpach – Mont Blanc.

Dzień 6. Czwartek, 7 lipca 2022.
Do pokonania kolejny offroadowy etap, wytyczony dróżkami pomiędzy wyciągami i trasami narciarskimi. Ma 137 km. Dotrzemy do kolejnego francuskiego kurortu Val d’Isere.

Dzień 7. Piątek, 8 lipca 2022.
Etap ma 131 km i doprowadzi do stolicy alpejskiego offroadu – włoskiej miejscowości Bardonecchia. Po drodze “zaliczymy” słynną przełęcz Sommeiller – to najwyżej położone w Europie miejsce, gdzie wjechać można terenówką (prawie 3000 m n.p.m.).

Dzień 8. Sobota, 9 lipca 2022.
Do pokonania kolejna trasa, należąca do kanonu alpejskiego offroadu – stara wojskowa droga do Fortu Jafferau z przejazdem (dla chętnych) przez tunel Le gallerie del Seguret. Etap ma 106 km.

Dzień 9. Niedziela, 10 lipca 2022.
Ten etap ma tylko 74 km, co pozwoli rozpocząć dzień od zwiedzenia największej, alpejskiej fortyfikacji – Fortu Fenestrelle. Trasa będzie łatwiejsza niż w poprzednich dniach. Doprowadzi do francuskiego Briancon, na wygodny camping, wybrany na trzy następne noce.

Dzień 10. Poniedziałek, 11 lipca 2022.
Do pokonania pierwszy z trzech etapów w kształcie pętli, z noclegiem w tym samym miejscu. Ma 48 km i wiedzie szczyt La Cucumelle dróżkami pośród tras narciarskich. Resztę dnia proponujemy przeznaczyć na zwiedzanie Briancon.

Dzień 11. Wtorek, 12 lipca 2022.
Ten etap jest wypoczynkowy. Ma tylko 31 km i jest dużo łatwiejszy od poprzednich. Prowadzi nad górskie jeziorko, wspaniale nadające się na plażowanie i odpoczynek w ciszy i pięknym otoczeniu.

Dzień 12. Środa, 13 lipca 2022.
To ostatni etap w kształcie pętli. Jest dłuższy (99 km) i bardzo urozmaicony oraz piękny przyrodniczo.

Dzień 13. Czwartek, 14 lipca 2022.
Tego dnia do pokonania jest pełen pięknych widoków przejazd na jezioro Serre-Poncon we Francji. Etap ma 102 km i kończy się na campingu z plażą i kąpieliskiem.

Dzień 14. Piątek, 15 lipca 2022.
Na tym etapie zaliczymy kolejną sztandarową atrakcję dla fanów offroad w Alpach. Przejedziemy starą wojskową drogą przez przełęcz Col du Parpaillon z ciasnym tunelem. Etap ma 103 km.

Dzień 15. Sobota, 16 lipca 2022.
Ten etap ma 133 km. Prowadzi w większości po drogach o dobrej nawierzchni i nie powinien zmęczyć. Po drodze proponujemy zwiedzić twierdzę Vinaldo oraz miasteczko Vernante.

Dzień 16. Niedziela, 17 lipca 2022.
Ten etap ma kształt dość pogmatwanej „prawie pętli” o długości 135 km. Będzie pełno ciasnych zakrętów, od których może rozboleć głowa… Do odwiedzenia są kolejne, górskie forty: Marguerie, Pernante, Central.

Dzień 17. Poniedziałek, 18 lipca 2022.
To ostatni etap w Alpach Zachodnich. Ma długość 112 km i doprowadzi na Lazurowe Wybrzeże do Menton. Po drodze proponujemy odwiedzić urokliwe, stare miasteczko Sainte Agnes.

Dzień 18. Wtorek, 19 lipca 2022.
Ten dzień proponujemy “bez samochodu”, na zasłużony odpoczynek na plaży. Polecamy również wycieczkę kolejką do pobliskiego Monaco, aby zwiedzić ten kurort dla bogaczy.

Dzień 19. Środa, 20 lipca 2022.
Do pokonania jest pierwszy etap powrotny do Polski przez Włoską Rivierę. Ma 230 km i kończy się na campingu nad morzem. Droga jest szybka, więc pozostanie dużo czasu na plażowanie i odpoczynek.

Dzień 20. Czwartek, 21 lipca 2022.
To drugi dzień powrotu do Polski. Jak poprzedni, wytyczony jest także po asfalcie, ale w większości bocznymi drogami. Da to okazję zobaczenia włoskiej prowincji. Etap ma 253 km. Kończy się na komfortowym campingu z plażą nad największym włoskim Jeziorem Garda.

Dzień 21. Piątek, 22 lipca 2022.
To trzeci dzień powrotu do Polski. Ma 306 km. Zaczniemy od jazdy piękną drogą wokół Jeziora Garda, a potem unikając dużego ruchu, na cichy, austriacki camping w pobliżu Insbrucka, którego zwiedzenie polecamy chętnym.

Dzień 22. Sobota, 23 lipca 2022.
Etap wiedzie przez Bawarię. Ma 348 km. Doprowadzi do Czech na znany nam z pierwszego etapu mały camping. W jego pobliżu czeka regionalna knajpka, idealnie nadająca się na sutą kolację przy czeskim piwie…

Dzień 23. Niedziela, 24 lipca 2022.
To już ostatni dzień wyprawy i etap o długości 325 km, który kończy się w Polsce na Polu Namiotowym Pod Opaleńcem, tam, gdzie zaczynała się wyprawa. Po drodze zapraszamy jeszcze na starówkę w czeskim Melniku.


 

Wymagania:

Udział jest możliwy fabrycznym samochodem terenowym lub SUV-em. Zastrzegamy jednak, że jazda po alpejskich, skalnych półkach wymaga dużej koncentracji i absolutnie nie polecamy jej osobom z lękiem wysokości.

Namawiamy do solidnego zadbania o stan techniczny aut przed wyjazdem. Konieczne są haki do holowania i terenowe opony AT. Polecamy radia CB. Liny, łopaty, wyciągarki, podnośniki itp. mogą się przydać. Wszystkim, którzy mają założone większe koła i nie fabryczne silniki, polecamy sprawdzić efektywność hamowania silnikiem, bo będzie ona bardzo istotna podczas długich zjazdów.

Konieczne jest posiadanie przez uczestników własnego sprzętu biwakowego, umożliwiającego spanie na campingach i samodzielne sporządzanie posiłków.

Polecamy też przygotować się do nawigacji GPS. Każdą załogę wyposażymy w szczegółowy opis trasy oraz pliki (kml) do nawigacji GPS. Najłatwiej korzystać z nich w darmowym i bardzo prostym programie Maps.Me, który działa zarówno na urządzeniach z systemem Android jak i iOS (zobacz więcej informacji o nawigacji GPS w terenówce).


 

Opłaty:

Wpisowe za udział w imprezie wynosi 1990 zł od samochodu plus 100 zł za każdą osobę powyżej dwóch w załodze. Członkowie Klubu PolskiOffroad korzystają z 300 zł rabatu.

Wpisowe obejmuje koszty przygotowania tras i opiekę organizatora. Każda załoga otrzyma komplet materiałów informacyjnych, nawigacyjnych, naklejki i polską flagę na samochód, koszulki T-shirt oraz pamiątkowy dyplom.

Noclegi na dziko są oczywiście bezpłatne. Cena noclegów planowanych na campingach wynosi około od 15 do 30 euro od załogi. Ceny w sklepach są podobne jak w Polsce, posiłki w knajpach i paliwo trochę droższe…


 

Miejsce zbiórki (Pole Namiotowe Pod Opaleńcem):




 

Aktualna lista uczestników:


LpUczestnik, zamówienie, opłatyWpłacono
1Tomasz Krysiak - 4 os. (w załodze Grażyna 3 lata i Zbyszek 5 lat). Isuzu D-max. Koszulki M i S. Opłata 1990 zł.500 zł
2
3


 

Zapisy:

PRZEPRASZAMY, WYPRAWA ZOSTAŁA ODWOŁANA! Załogi samodzielne zapraszamy na wyprawę tą samą trasą bez organizatora. Tu jest oferta: https://polskioffroad.com.pl/wyprawa-off-road-w-alpy-zachodnie/

PRZEPRASZAMY, WYPRAWA ZOSTAŁA ODWOŁANA! Załogi samodzielne zapraszamy na wyprawę tą samą trasą bez organizatora. Tu jest oferta: https://polskioffroad.com.pl/wyprawa-off-road-w-alpy-zachodnie/

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego oraz o wpłatę 600 zł zaliczki korzystając z szybkiej płatności pod tym linkiem albo tradycyjnym przelewem na konto:
41 2490 0005 0000 4530 4041 2260
(posiadacz konta: Polski Offroad, Racławicka 48, 05-200 Majdan).
Tytuł wpłaty: “Alpy bez pośpiechu”

Informacje o koncie otrzymasz także w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia, wysyłanym automatycznie zaraz po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

Zastrzegamy możliwość odwołania imprezy, jeśli nie zgłosi się, co najmniej, sześć załóg.

W razie pytań, dzwoń lub pisz: tel. 607447436, e-mail: kontakt@polskioffroad.com.

Formularz zgłoszeniowy:


    DANE ZGŁASZAJĄCEGO:

    INFORMACJE O ZAŁODZE:

    ZAMÓWIENIE KOSZULEK T-SHIRT:

    EWENTUALNE PYTANIA I UWAGI:

    Akceptuję politykę prywatności i regulamin (wymagane)