Zapraszamy na kolejną wyprawę off road z cyklu “jedziesz kiedy chcesz”, dla załóg samodzielnych bez ponoszenia kosztów organizatora. Celem są Alpy Zachodnie, na pograniczu Włoch i Francji. Można tam naprawdę nieźle się wyjeździć, a widoki należą do najpiękniejszych na świecie…

Trasa ma 3763 km i obejmuje dojazd z Polski i powrót. Na jej pokonanie najlepiej przeznaczyć 25 dni (od wyjazdu z domu do powrotu), choć w Alpach Zachodnich jest tylko 12 dziennych etapów (zobacz program poniżej). Jeden dzień proponujemy “bez samochodu” na odpoczynek na Lazurowym Wybrzeżu, a pozostałych dni wymagają proponowane przez nas trasy dojazdu i powrotu, na których także czeka wiele atrakcji. Oczywiście wyprawę można skrócić korzystając z autostrad na dojeździe i powrocie oraz łącząc ze sobą lub pomijając niektóre etapy. Jednak minimalny, rozsądny – naszym zdaniem – potrzebny czas, to 14 dni.

Jest to impreza z cyklu “jedziesz kiedy chcesz”.

To oznacza, że możesz pojechać w dowolnym, Tobie odpowiadającym terminie. Możesz pojechać sam, z własną paczką, albo przyłączając się do już zapisanych załóg. Zobacz poniżej na “liście uczestników” terminy wybrane przez już zapisanych. Na imprezie nie będzie “organizatora”, więc nie trzeba ponosić jego kosztów.

Uwaga: Gdyby plandemiczne obostrzenia uniemożliwiły wyjazd na tę wyprawę, to wszystkim zapisanym zapewnimy w zamian możliwość udziału w wybranej, innej naszej imprezie, zaplanowanej w 2021 roku – zobacz propozycje.


Zobacz wszystkie nasze oferty WYPRAW OFF ROAD z zasadą “jedziesz kiedy chcesz”:

– POJEZIERZE I POBRZEŻE POMORSKIE trasa 1 – 9 dni
– POJEZIERZE I POBRZEŻE POMORSKIE trasa 2 – 9 dni
– SUWALSZCZYZNA – 9 dni
– ALPY ZACHODNIE – 25 dni, minimum 14
– ALBANIA – 20 dni, minimum 14
– LITWA-ŁOTWA-ESTONIA – 15 dni
– RUMUNIA – MARAMURESZ – 9 dni
– RUMUNIA – MARAMURESZ I BUKOWINA – 16 dni
– RUMUNIA – TRANSYLWANIA – 10 dni
– BAŁKANY – RUMUNIA, BUŁGARIA, GRECJA, ALBANIA – 40 dni
– BAŁKANY – CZĘŚĆ 1: RUMUNIA – 11 dni
– BAŁKANY – CZĘŚĆ 2: BUŁGARIA – 8 dni
– BAŁKANY – CZĘŚĆ 3: GRECJA – 10 dni
– BAŁKANY – CZĘŚĆ 4: ALBANIA – 12 dni

Oprócz WYPRAW OFF ROAD, oferujemy WEEKENDY oraz WCZASY, na które można pojechać w dowolnym terminie bez kosztów organizatora. Sprzedajemy także PRZEWODNIKI OFFROAD do samodzielnej jazdy w dowolnym terminie (zobacz: zelazniak.pl). Organizujemy również tradycyjne ZLOTY i WYPRAWY z organizatorem w konkretnych terminach (zobacz: NASZE IMPREZY).


Filmy dla zachęty:


Udział zapewnia 375 punktów w Rajdzie Nieustającym.


Ramowy program:

Program został tak ułożony, aby zarówno dojazd w Alpy Zachodnie jak i powrót z nich był przygodą i odpoczynkiem oraz, aby jazda nie trwała więcej niż sześc godzin dziennie. Dlatego cała wyprawa rozpisana jest na 23 dni, a trasa obejmuje dojazd z Polski i powrót (łącznie 3763 km). Załogom nie dysponującym taką ilością czasu polecamy samodzielny szybszy dojazd i powrót oraz skrócenie lub połączenie kilku etapów.

Wszystkie noclegi zaplanowane są na campingach w oparciu o własny sprzęt biwakowy. Tam też przewidziane są samodzielnie sporządzane śniadania i kolacje. Obiady są możliwe każdego dnia w oparciu o lokalną gastronomię, bo kosztowanie regionalnych dań, to – naszym zdaniem – istotny element każdej podróży. Rozplanowane są zakupy i tankowanie.

UWAGA: Campingi w rejonie naszej trasy są latem mocno zatłoczone i dlatego najlepiej dokładnie zaplanować trasę oraz zarezerwować wszystkie noclegi jeszcze przed wyjazdem z domu, nawet kilka miesięcy wcześniej.

Dzień 0
Trasa wyprawy zaczyna się na Polu Namiotowym pod Opaleńcem w pobliżu Świeradowa Zdroju. Proponujemy tam spotkanie uczestników i nocleg. Tam również kończy się proponowana trasa po powrocie do Polski. Zobacz poniższą mapkę.

Dzień 1
Do pokonania pierwszy z czterech etapów dojazdowych. Ma 322 km i prowadzi przez Czechy, omijając duże miasta. Nocleg na czeskim campingu przy granicy z Niemcami. W jego pobliżu działa klimatyczna knajpka z regionalnym jedzeniem i czeskim piwem, doskonale nadająca się na integrację przy kolacji.

Dzień 2
Pokonamy drugi etap dojazdowy, przez niemiecką, malowniczą Bawarię. Podobnie jak w Czechach pominiemy duże miasta. Nocleg na komfortowym campingu w Bawarii.

Dzień 3
To kolejny etap dojazdowy, ale zasmakujemy już alpejskich atrakcji. Przejedziemy przez Austrię i wjedziemy do Włoch jedną z najwyżej położonych dróg w Europie (Timmelsjoch). Do pokonania 248 km. Nocleg na campingu we włoskim parku narodowym.

Dzień 4
To ostatni etap dojazdowy, którego główną atrakcją będzie kolejna wysokogórska droga – przez przełęcz Stelvio. Potem autostrada z imponującymi tunelami do francuskiego kurortu Chamonix-Mont-Blanc, gdzie przenocujemy na campingu. Do pokonania 465 km.

Dzień 5
Tego dnia zacznie się już nasza trasa po Alpach Zachodnich. Do pokonania 89 km w większości “offroadowo”. Przed wyjazdem z Chamonix polecamy wjazd kolejką na szczyt Aigule du Midi (3842 m n.p.m.), skąd rozciągają się niesamowite widoki, m.in. na najwyższy szczyt w Alpach – Mont Blanc.

Dzień 6
Do pokonania kolejny offroadowy etap, wytyczony dróżkami pomiędzy wyciągami i trasami narciarskimi. Ma 137 km. Dotrzemy do kolejnego francuskiego kurortu Val d’Isere.

Dzień 7
Etap ma 131 km i doprowadzi do stolicy alpejskiego offroadu – włoskiej miejscowości Bardonecchia. Po drodze “zaliczymy” słynną przełęcz Sommeiller – to najwyżej położone w Europie miejsce, gdzie wjechać można terenówką (prawie 3000 m n.p.m.).

Dzień 8
Do pokonania kolejna trasa, należąca do kanonu alpejskiego offroadu – stara wojskowa droga do Fortu Jafferau z przejazdem (dla chętnych) przez tunel Le gallerie del Seguret. Etap ma 106 km.

Dzień 9
Ten etap ma tylko 74 km, co pozwoli rozpocząć dzień od zwiedzenia największej, alpejskiej fortyfikacji – Fortu Fenestrelle. Trasa będzie łatwiejsza niż w poprzednich dniach. Doprowadzi do francuskiego Briancon, na wygodny camping, wybrany na trzy następne noce.

Dzień 10
Do pokonania pierwszy z trzech etapów w kształcie pętli, z noclegiem w tym samym miejscu. Ma 48 km i wiedzie szczyt La Cucumelle dróżkami pośród tras narciarskich. Resztę dnia proponujemy przeznaczyć na zwiedzanie Briancon.

Dzień 11
Ten etap jest wypoczynkowy. Ma tylko 31 km i jest dużo łatwiejszy od poprzednich. Prowadzi nad górskie jeziorko, wspaniale nadające się na plażowanie i odpoczynek w ciszy i pięknym otoczeniu.

Dzień 12
To ostatni etap w kształcie pętli. Jest dłuższy (99 km) i bardzo urozmaicony oraz piękny przyrodniczo.

Dzień 13
Tego dnia do pokonania jest pełen pięknych widoków przejazd na jezioro Serre-Poncon we Francji. Etap ma 102 km i kończy się na campingu z plażą i kąpieliskiem.

Dzień 14
Na tym etapie zaliczymy kolejną sztandarową atrakcję dla fanów offroad w Alpach. Przejedziemy starą wojskową drogą przez przełęcz Col du Parpaillon z ciasnym tunelem. Etap ma 103 km.

Dzień 15
Ten etap ma 133 km. Prowadzi w większości po drogach o dobrej nawierzchni i nie powinien zmęczyć. Po drodze proponujemy zwiedzić twierdzę Vinaldo oraz miasteczko Vernante.

Dzień 16
Ten etap ma kształt dość pogmatwanej „prawie pętli” o długości 135 km. Będzie pełno ciasnych zakrętów, od których może rozboleć głowa… Do odwiedzenia są kolejne, górskie forty: Marguerie, Pernante, Central.

Dzień 17
To ostatni etap w Alpach Zachodnich. Ma długość 112 km i doprowadzi na Lazurowe Wybrzeże do Menton. Po drodze proponujemy odwiedzić urokliwe, stare miasteczko Sainte Agnes.

Dzień 18
Ten dzień proponujemy “bez samochodu”, na zasłużony odpoczynek na plaży. Polecamy również wycieczkę kolejką do pobliskiego Monaco, aby zwiedzić ten kurort dla bogaczy.

Dzień 19
Do pokonania jest pierwszy etap powrotny do Polski przez Włoską Rivierę. Ma 230 km i kończy się na campingu nad morzem. Droga jest szybka, więc pozostanie dużo czasu na plażowanie i odpoczynek.

Dzień 20
To drugi dzień powrotu do Polski. Jak poprzedni, wytyczony jest także po asfalcie, ale w większości bocznymi drogami. Da to okazję zobaczenia włoskiej prowincji. Etap ma 253 km. Kończy się na komfortowym campingu z plażą nad największym włoskim Jeziorem Garda.

Dzień 21
To trzeci dzień powrotu do Polski. Ma 306 km. Zaczniemy od jazdy piękną drogą wokół Jeziora Garda, a potem unikając dużego ruchu, na cichy, austriacki camping w pobliżu Insbrucka, którego zwiedzenie polecamy chętnym.

Dzień 22
Etap wiedzie przez Bawarię. Ma 348 km. Doprowadzi do Czech na znany nam z pierwszego etapu mały camping. W jego pobliżu czeka regionalna knajpka, idealnie nadająca się na sutą kolację przy czeskim piwie…

Dzień 23
To już ostatni dzień wyprawy i etap o długości 325 km, który kończy się w Polsce na Polu Namiotowym Pod Opaleńcem, tam, gdzie zaczynała się wyprawa. Po drodze zapraszamy jeszcze na starówkę w czeskim Melniku.


Wymagania:

Na imprezie obowiązuje zasada pełnej odpowiedzialności uczestników za wszelkie szkody, jakich doznać mogą sami lub wyrządzić innym. Stawiamy na wzajemną pomoc wszystkich uczestników.

Udział jest możliwy fabrycznym samochodem terenowym lub SUV-em. Zastrzegamy jednak, że jazda po alpejskich, skalnych półkach wymaga dużej koncentracji i absolutnie nie polecamy jej osobom z lękiem wysokości.

Rutynowo polecamy haki holownicze z przodu i z tyłu pojazdów, a wrażliwym zabezpieczenie lakieru przed otarciami o gałęzie. W grupie na pewno przyda się radio CB.

Namawiamy do solidnego zadbania o stan techniczny aut przed wyjazdem. Konieczne są haki do holowania i terenowe opony AT. Polecamy radia CB. Liny, łopaty, wyciągarki, podnośniki itp. mogą się przydać. Wszystkim, którzy mają założone większe koła i nie fabryczne silniki, polecamy sprawdzić efektywność hamowania silnikiem, bo będzie ona bardzo istotna podczas długich zjazdów.

Konieczne jest posiadanie przez uczestników własnego sprzętu biwakowego, umożliwiającego spanie na campingach i samodzielne sporządzanie posiłków.

Należy też przygotować się do nawigacji GPS. Każdej zapisanej załodze wyślemy pocztą e-mail pliki pdf ze szczegółowym opisem trasy (trzeba go wydrukować) oraz kml do nawigacji GPS (polecamy użyć ich w darmowym i bardzo prostym programie Maps.Me, który działa zarówno na urządzeniach z systemem Android jak i iOS (zobacz więcej informacji o nawigacji GPS w terenówce).

Będzie też trzeba odebrać przesyłkę kurierską, którą wyślemy tradycyjne, imprezowe gadgety: koszulki T-shirt oraz naklejki na samochód.


Opłaty:

Opłata za udział wynosi 450 zł, a dla członków Klubu PolskiOffroad 350 zł. Obejmuje:

  • pakiet podstawowych informacji dla kierowców i turystów o krajach naszej podróży,
  • dokładnie opracowany program, obejmujący także dojazd z Polski i powrót,
  • pełny opis trasy z polecanymi miejscami na noclegi, jedzenie, zakupy, tankowanie oraz atrakcjami do zwiedzania,
  • pliki kml do nawigacji GPS, gotowe do pracy w wielu popularnych programach (także na telefonie lub tablecie – w razie potrzeby pomagamy zdobyć odpowiednią wiedzę lub przekonwertować na inne formaty – zobacz więcej),
  • pomoc w zorganizowaniu towarzystwa na wspólny wyjazd, z zasadą wzajemnej pomocy (poprzez publikowanie listy uczestników i wymianę danych kontaktowych między nimi),
  • wyprawowe koszulki T-shirt, polską flagę i naklejki na samochód,
  • punkty do rywalizacji w Rajdzie Nieustającym o medale, puchary i nagrody,
  • możliwość telefonicznych konsultacji i dopytania o wszystko…

Miejsce zbiórki (Pole Namiotowe Pod Opaleńcem):


Aktualna lista uczestników:

LpUczestnik, zamówienie, opłatyWpłacono
Termin: 3-21 lipca 2021
1Adam i Monika Buczek, 4 os. (w załodze Natalia 18 lat i Jakub 11 lat). Jeep Renegade. Opłata 500 zł. Koszulki XL, M, M, M. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy w 2020 roku. Prosimy o potwierdzenie udziału!600 zł
2Cezary Słowikowski, 2 os. Toyota LC100. Opłata 350 zł. Koszulki L i M. Pliki wysłane. Gadgety wysłane 26-01-2021.350 zł
3Kasia i Bartek Kowalscy, 3 os. (w załodze Maks 13 lat). Mitsubishi L200. Opłata 350 zł. Koszulki XL i XL. Gadgety i pliki wysłane 22-02-2021. Załoga odwołała udział.350 zł
4Trurek - 2 os. Jeep Wrangler. Mitsubishi L200. Opłata 450 zł. Koszulki L i S. Załoga odwołała udział.???
Termin: 23 lipca - 8 sierpnia 2021
1Omnicuss, 3 os. (w załodze Iwo 7 lat), Jeep Wrangler. Koszulki XL, M i S. Opłata 475 zł. Pliki wysłane 17-09-2020. Gadgety wysłane 15-10-2020.450 zł
2Jadwiga & Jarosław Wiśniewscy - 2 os., Mitsubishi Pajero IV. Koszulki M i L. Opłata 450 zł. Pliki wysłane 01-10-2020. Gadgety wysłane 15-10-2020.450 zł
3Waldemar Krystyna Lewandowscy - 3 os., Toyota LC 120. Koszulki XL oraz L i L. Opłata 475 zł. Pliki wysłane 30-09-2020. Gadgety wysłane 15-10-2020.475 zł
4Wojciech Stonawski - 2 os., LR Discovery II. Koszulki XXL i XL. Opłata 350 zł. Pliki i gadgety wysłane 15-01-2021.350 zł
5Bogusław Morawski - 2 os., Toyota FJ. Koszulki M i M. Opłata 450 zł. Pliki i gadgety wysłane 26-01-2021.450 zł
6Marcin Gieracz - 4 os. (w załodze Oliwier 15 lat i Maksym 9 lat), LR Discovery 3. Koszulki XL, L, M i S. Opłata 510 zł. ???

Zapisy:

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego oraz o wpłatę 450 zł (lub 350 zł dla członków Klubu PolskiOffroad) plus po 30 zł/szt. za każdą zamówioną koszulkę T-shirt powyżej dwóch (dwie koszulki są w ramach ww. wpłaty) na konto:
41 2490 0005 0000 4530 4041 2260
(posiadacz konta: Polski Offroad, Racławicka 48, 05-200 Majdan).
Tytuł wpłaty: “Wyprawa w Alpy”

Informacje o koncie otrzymasz także w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia, wysyłanym automatycznie zaraz po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

W razie pytań, dzwoń lub pisz: tel. 607447436, e-mail: kontakt@polskioffroad.com.

Formularz zgłoszeniowy:

    DANE ZGŁASZAJĄCEGO:

    INFORMACJE O ZAŁODZE:

    EWENTUALNE PYTANIA I UWAGI:

    Akceptuję politykę prywatności i regulamin (wymagane)