Zapraszamy na kolejną wyprawę off road z cyklu “jedziesz kiedy chcesz”, dla załóg samodzielnych bez ponoszenia kosztów organizatora. Celem są Alpy Zachodnie, na pograniczu Włoch i Francji. Można tam naprawdę nieźle się wyjeździć, a widoki należą do najpiękniejszych na świecie…

Trasa ma 3763 km i obejmuje dojazd z Polski i powrót. Na jej pokonanie najlepiej przeznaczyć 25 dni (od wyjazdu z domu do powrotu), choć w Alpach Zachodnich jest tylko 12 dziennych etapów (zobacz program poniżej). Jeden dzień proponujemy “bez samochodu” na odpoczynek na Lazurowym Wybrzeżu, a pozostałych dni wymagają proponowane przez nas trasy dojazdu i powrotu, na których także czeka wiele atrakcji. Oczywiście wyprawę można skrócić korzystając z autostrad na dojeździe i powrocie oraz łącząc ze sobą lub pomijając niektóre etapy. Jednak minimalny, rozsądny – naszym zdaniem – potrzebny czas, to 14 dni.

Możesz pojechać kiedy chcesz sam lub z samodzielnie zebraną “paczką”, ale tylko w lipcu lub sierpniu, kiedy nie zalega śnieg. Jeśli szukasz towarzystwa, to zobacz poniżej “aktualną listę uczestników”, gdzie podane są terminy już zapisanych załóg.

Filmy dla zachęty:

Udział zapewnia 375 punktów w Rajdzie Nieustającym.

Ramowy program:

Program został tak ułożony, aby zarówno dojazd w Alpy Zachodnie jak i powrót z nich był przygodą i odpoczynkiem oraz, aby jazda nie trwała więcej niż sześc godzin dziennie. Dlatego cała wyprawa rozpisana jest na 23 dni, a trasa obejmuje dojazd z Polski i powrót (łącznie 3763 km). Załogom nie dysponującym taką ilością czasu polecamy samodzielny szybszy dojazd i powrót oraz skrócenie lub połączenie kilku etapów.

Wszystkie noclegi zaplanowane są na campingach w oparciu o własny sprzęt biwakowy. Tam też przewidziane są samodzielnie sporządzane śniadania i kolacje. Obiady są możliwe każdego dnia w oparciu o lokalną gastronomię, bo kosztowanie regionalnych dań, to – naszym zdaniem – istotny element każdej podróży. Rozplanowane są zakupy i tankowanie.

UWAGA: Campingi w rejonie naszej trasy są latem mocno zatłoczone i dlatego najlepiej dokładnie zaplanować trasę oraz zarezerwować wszystkie noclegi jeszcze przed wyjazdem z domu, nawet kilka miesięcy wcześniej.

Dzień 0
Trasa wyprawy zaczyna się na Polu Namiotowym pod Opaleńcem w pobliżu Świeradowa Zdroju. Proponujemy tam spotkanie uczestników i nocleg. Tam również kończy się proponowana trasa po powrocie do Polski. Zobacz poniższą mapkę.

Dzień 1
Do pokonania pierwszy z czterech etapów dojazdowych. Ma 322 km i prowadzi przez Czechy, omijając duże miasta. Nocleg na czeskim campingu przy granicy z Niemcami. W jego pobliżu działa klimatyczna knajpka z regionalnym jedzeniem i czeskim piwem, doskonale nadająca się na integrację przy kolacji.

Dzień 2
Pokonamy drugi etap dojazdowy, przez niemiecką, malowniczą Bawarię. Podobnie jak w Czechach pominiemy duże miasta. Nocleg na komfortowym campingu w Bawarii.

Dzień 3
To kolejny etap dojazdowy, ale zasmakujemy już alpejskich atrakcji. Przejedziemy przez Austrię i wjedziemy do Włoch jedną z najwyżej położonych dróg w Europie (Timmelsjoch). Do pokonania 248 km. Nocleg na campingu we włoskim parku narodowym.

Dzień 4
To ostatni etap dojazdowy, którego główną atrakcją będzie kolejna wysokogórska droga – przez przełęcz Stelvio. Potem autostrada z imponującymi tunelami do francuskiego kurortu Chamonix-Mont-Blanc, gdzie przenocujemy na campingu. Do pokonania 465 km.

Dzień 5
Tego dnia zacznie się już nasza trasa po Alpach Zachodnich. Do pokonania 89 km w większości “offroadowo”. Przed wyjazdem z Chamonix polecamy wjazd kolejką na szczyt Aigule du Midi (3842 m n.p.m.), skąd rozciągają się niesamowite widoki, m.in. na najwyższy szczyt w Alpach – Mont Blanc.

Dzień 6
Do pokonania kolejny offroadowy etap, wytyczony dróżkami pomiędzy wyciągami i trasami narciarskimi. Ma 137 km. Dotrzemy do kolejnego francuskiego kurortu Val d’Isere.

Dzień 7
Etap ma 131 km i doprowadzi do stolicy alpejskiego offroadu – włoskiej miejscowości Bardonecchia. Po drodze “zaliczymy” słynną przełęcz Sommeiller – to najwyżej położone w Europie miejsce, gdzie wjechać można terenówką (prawie 3000 m n.p.m.).

Dzień 8
Do pokonania kolejna trasa, należąca do kanonu alpejskiego offroadu – stara wojskowa droga do Fortu Jafferau z przejazdem (dla chętnych) przez tunel Le gallerie del Seguret. Etap ma 106 km.

Dzień 9
Ten etap ma tylko 74 km, co pozwoli rozpocząć dzień od zwiedzenia największej, alpejskiej fortyfikacji – Fortu Fenestrelle. Trasa będzie łatwiejsza niż w poprzednich dniach. Doprowadzi do francuskiego Briancon, na wygodny camping, wybrany na trzy następne noce.

Dzień 10
Do pokonania pierwszy z trzech etapów w kształcie pętli, z noclegiem w tym samym miejscu. Ma 48 km i wiedzie szczyt La Cucumelle dróżkami pośród tras narciarskich. Resztę dnia proponujemy przeznaczyć na zwiedzanie Briancon.

Dzień 11
Ten etap jest wypoczynkowy. Ma tylko 31 km i jest dużo łatwiejszy od poprzednich. Prowadzi nad górskie jeziorko, wspaniale nadające się na plażowanie i odpoczynek w ciszy i pięknym otoczeniu.

Dzień 12
To ostatni etap w kształcie pętli. Jest dłuższy (99 km) i bardzo urozmaicony oraz piękny przyrodniczo.

Dzień 13
Tego dnia do pokonania jest pełen pięknych widoków przejazd na jezioro Serre-Poncon we Francji. Etap ma 102 km i kończy się na campingu z plażą i kąpieliskiem.

Dzień 14
Na tym etapie zaliczymy kolejną sztandarową atrakcję dla fanów offroad w Alpach. Przejedziemy starą wojskową drogą przez przełęcz Col du Parpaillon z ciasnym tunelem. Etap ma 103 km.

Dzień 15
Ten etap ma 133 km. Prowadzi w większości po drogach o dobrej nawierzchni i nie powinien zmęczyć. Po drodze proponujemy zwiedzić twierdzę Vinaldo oraz miasteczko Vernante.

Dzień 16
Ten etap ma kształt dość pogmatwanej „prawie pętli” o długości 135 km. Będzie pełno ciasnych zakrętów, od których może rozboleć głowa… Do odwiedzenia są kolejne, górskie forty: Marguerie, Pernante, Central.

Dzień 17
To ostatni etap w Alpach Zachodnich. Ma długość 112 km i doprowadzi na Lazurowe Wybrzeże do Menton. Po drodze proponujemy odwiedzić urokliwe, stare miasteczko Sainte Agnes.

Dzień 18
Ten dzień proponujemy “bez samochodu”, na zasłużony odpoczynek na plaży. Polecamy również wycieczkę kolejką do pobliskiego Monaco, aby zwiedzić ten kurort dla bogaczy.

Dzień 19
Do pokonania jest pierwszy etap powrotny do Polski przez Włoską Rivierę. Ma 230 km i kończy się na campingu nad morzem. Droga jest szybka, więc pozostanie dużo czasu na plażowanie i odpoczynek.

Dzień 20
To drugi dzień powrotu do Polski. Jak poprzedni, wytyczony jest także po asfalcie, ale w większości bocznymi drogami. Da to okazję zobaczenia włoskiej prowincji. Etap ma 253 km. Kończy się na komfortowym campingu z plażą nad największym włoskim Jeziorem Garda.

Dzień 21
To trzeci dzień powrotu do Polski. Ma 306 km. Zaczniemy od jazdy piękną drogą wokół Jeziora Garda, a potem unikając dużego ruchu, na cichy, austriacki camping w pobliżu Insbrucka, którego zwiedzenie polecamy chętnym.

Dzień 22
Etap wiedzie przez Bawarię. Ma 348 km. Doprowadzi do Czech na znany nam z pierwszego etapu mały camping. W jego pobliżu czeka regionalna knajpka, idealnie nadająca się na sutą kolację przy czeskim piwie…

Dzień 23
To już ostatni dzień wyprawy i etap o długości 325 km, który kończy się w Polsce na Polu Namiotowym Pod Opaleńcem, tam, gdzie zaczynała się wyprawa. Po drodze zapraszamy jeszcze na starówkę w czeskim Melniku.


Wymagania:

Udział jest możliwy fabrycznym samochodem terenowym, bez offroadowego doświadczenia, ale ostrzegamy, że jazda po alpejskich, skalnych półkach wymaga dużej koncentracji i absolutnie nie polecamy jej osobom z lękiem wysokości.

Namawiamy do solidnego zadbania o stan techniczny aut przed wyjazdem. Konieczne są haki do holowania i terenowe opony AT. Polecamy radia CB. Liny, łopaty, wyciągarki, podnośniki itp. mogą się przydać.

Wszystkim, którzy mają założone większe koła i nie fabryczne silniki, polecamy sprawdzić efektywność hamowania silnikiem, bo będzie ona bardzo istotna podczas długich zjazdów.

Konieczne jest posiadanie przez uczestników własnego sprzętu biwakowego, umożliwiającego spanie na campingach i samodzielne sporządzanie posiłków.

Opłaty:

Opłata za udział wynosi 450 zł, a dla członków Klubu PolskiOffroad 350 zł. Obejmuje:

  • pakiet podstawowych informacji dla kierowców i turystów o krajach naszej podróży,
  • dokładnie opracowany program, obejmujący także dojazd z Polski i powrót,
  • pełny opis trasy z polecanymi miejscami na noclegi, jedzenie, zakupy, tankowanie oraz atrakcjami do zwiedzania,
  • pliki kml do nawigacji GPS, gotowe do pracy w wielu popularnych programach (także na telefonie lub tablecie – w razie potrzeby pomagamy zdobyć odpowiednią wiedzę lub przekonwertować na inne formaty – zobacz więcej),
  • pomoc w zorganizowaniu towarzystwa na wspólny wyjazd, z zasadą wzajemnej pomocy (poprzez publikowanie listy uczestników i wymianę danych kontaktowych między nimi),
  • wyprawowe koszulki T-shirt, polską flagę i naklejki na samochód,
  • punkty do rywalizacji w Rajdzie Nieustającym o medale, puchary i nagrody,
  • możliwość telefonicznych konsultacji i dopytania o wszystko…

Miejsce zbiórki (Pole Namiotowe Pod Opaleńcem):

Aktualna lista uczestników:

LpUczestnik, zamówienie, opłatyWpłacono
Termin: 3-21 lipca 2021
1Waleczni, 2 os., Toyota Hilux. Opłata 350 zł. Koszulki XL i M. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy z 2020 roku.600 zł
2Andrzej i Gosia Dobrzynieccy, 2 os., Toyota LC. Opłata 450 zł. Koszulki XL i L. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy z 2020 roku.600 zł
3Bogusław Morawski, 2 os., Toyota FJ. Opłata 450 zł. Koszulki: M i M. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy z 2020 roku.???
4Bartek Składowski, 2 os. Jeep Wrangler. Opłata 350 zł (kupon AND025). Koszulki M i S. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy w 2020 roku.???
5Ola i Piotr Lichwiarscy, 3 os. (w załodze Witek 11 lat), LR Discovery 2. Opłata 475 zł. Koszulki S, L, XXL. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy w 2020 roku.???
6Wojciech Stonawski, 2 os., LR Discovery. Opłata 350 zł. Koszulki: XXL i XL. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy w 2020 roku.???
7Adam i Monika Buczek, 4 os. (w załodze Natalia 18 lat i Jakub 11 lat). Jeep Renegade. Opłata 500 zł. Koszulki XL, M, M, M. Załoga przepisana z odwołanej wyprawy w 2020 roku.600 zł
Termin: 23 lipca - 8 sierpnia 2021
1Omnicuss, 3 os. (w załodze Iwo 7 lat), Jeep Wrangler. Koszulki XL, M i S. Opłata 475 zł. Pliki wysłane 17-09-2020.450 zł
2Jadwiga & Jarosław Wiśniewscy - 2 os., Mitsubishi Pajero IV. Koszulki M i L. Opłata 450 zł.???

Zapisy:

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego oraz o wpłatę 450 zł (lub 350 zł dla członków Klubu PolskiOffroad) plus po 25 zł/szt. za każdą zamówioną koszulkę T-shirt powyżej dwóch (dwie koszulki są w ramach wpisowego) na konto:
41 2490 0005 0000 4530 4041 2260
(posiadacz konta: Polski Offroad, Racławicka 48, 05-200 Majdan).
Tytuł wpłaty: “Wyprawa w Alpy”

Informacje o koncie otrzymasz także w mailu potwierdzającym przyjęcie zgłoszenia, wysyłanym automatycznie zaraz po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

W razie pytań, dzwoń lub pisz: tel. 607447436, e-mail: kontakt@polskioffroad.com.

DANE ZGŁASZAJĄCEGO:

INFORMACJE O ZAŁODZE:

EWENTUALNE PYTANIA I UWAGI:

Akceptuję politykę prywatności i regulamin (wymagane)