To autko, które dzielnie mi służyło przez dwa i pół roku do organizacji imprez off road w Polsce i za granicą. Wcześniej zostało do tego przygotowane i zawsze było należycie serwisowane.

Zdjęcie z ostatniej wyprawy do Rumunii w wrześniu 2019.

Co prawda nosi wiele śladów jazdy w terenie, ale jest w doskonałym stanie technicznym i posłużyć może jeszcze długo nawet do dalekich wypraw.

Chcę sprzedać, bo w naszej firmie uzbierało się zdecydowanie za dużo aut. Oddam jednak jedynie “w dobre ręce” fanowi off roadu razem z kompletem wyposażenia i wyprawową zabudową ze spaniem.

Przejechałem nim ponad 60 tys. km, w większości w naprawdę trudnych warunkach i z czystym sumieniem mogę polecić tę markę i model. Zapewnia komfortowe warunki dojazdów po asfaltach (po autostradach bez problemów jeździłem 140 km/h) i sporą dzielność w terenie.

Wymienione sprężyny i amortyzatory na dłuższe (zestaw Dobinson) pozwoliły założyć 33 calowe koła, dzięki którym prześwitem i dzielnością w terenie można czasem zawstydzić Patrole na 35 calowych kołach.

Spalanie przy tym pozostało na poziomie 10 litrów/100 km po asfaltach i 12-13 litrów/100 km w terenie i nie ma problemów z podzespołami (wytrzymują przeguby, półosie mosty itp.).

Dodam, że nigdy nie odczułem problemów z częściami zamiennymi i serwisem. Wszystko jest dostępne w oficjalnej sieci SsangYong, która znacznie się rozrasta. Coraz łatwiej też jest o zamienniki i “używki”.

Całą swoją przygodę z Rextonem dokumentowałem na bieżąco w kolejnych artykułach, do których przeczytania serdecznie zapraszam:

A oto jego parametry:

  • Model : REXTON II
  • Rocznik: 2008
  • Silnik: 270 XDI o mocy 162 KM
  • Przebieg: 363 tys. km, z czego ja przejechałem 63 tys. km. Poprzedni właściciel zapewniał o wymianie silnika na młodszy, z przebiegiem 70 tys. km, więc silnik ma prawdopodobnie około 133 tys. km.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, pięciobiegowa
  • Napęd: na cztery koła z reduktorem i automatycznym regulatorem mocy przekazywanej na oś przednią od 15 do 45%. Przy załączonym reduktorze moc rozkładana jest na obie osie po 50%.

Wyposażenie fabryczne i dodatkowe:

  • systemy ABS, ESP, HDC (kontroli zjazdu)
  • poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (czołowe i boczne)
  • elektryczne szyby przednie i tylne
  • elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
  • skórzana tapicerka
  • podgrzewane przednie fotele
  • czujnik deszczu
  • światła przeciwmgielne
  • relingi dachowe
  • klimatyzacja automatyczna
  • alufelgi 18 cali
  • hak holowniczy
  • przyciemniane szyby
  • centralne zamek
  • immobilizer
  • stacja multimedialna z nawigacją GPS
  • kamera cofania
  • szyberdach
  • wyciągarka elektryczna w przednim zderzaku
  • zabudowa wyprawowa ze spaniem i kuchenką gazową – zobacz https://polskioffroad.com.pl/zabudowa-wyprawowa-kredens-z-lozkiem/
  • zbiornik do grzania wody do mycia w komorze silnika
  • progi off road
  • osłona silnika aluminiowa
  • box dachowy Thule
  • lift zawieszenia 2 cale (sprężyny i amortyzatory Dobinson)
  • radio CB
  • przetwornica 12V/230V
  • opony AT Cooper S/T Maxx Discoverer 275/70 R18

Wszystko w aucie działa należycie. Wymienione są wszystkie filtry i płyny eksploatacyjne. Można się nim wybrać w daleką podróż, choćby jutro, bez żadnego wkładu finansowego.

Dla “Estetów” pozostanie zadbanie o lakier, bo nosi ślady przedzierania się przez krzaki. Prawdopodobnie wystarczy spolerowanie, ale warto rozważyć pokrycie Raptorem. Wcześniej trzeba naprawić lub wymienić maskę, bo ma wgniecenie. Do wymiany jest też dziurawa szyba w szyberdachu i polecam niedługo konserwację podwozia, bo farba jest zdarta i zaczyna pojawiać się powierzchniowa rdza.

Cena “jak stoi” – z opisanym powyżej wyposażeniem (z zabudową wyprawową i boxem dachowym) to 26 tys. zł.

Zapraszam do obejrzenia zdjęć przedstawiających aktualny stan Rextona i do kontaktu.
Wojtek Bednarczyk
tel. 607 447436, e-mail: w.bednarczyk@polskioffroad.com

A oto zdjęcia zabudowy (zobacz więcej):

PODZIEL SIĘ